نیمکت تنهایی من، تو و او
نیمکت تنهایی من، تو و او

نیمکت تنهایی من، تو و او

باب راس هم آیه ایست !..

به نام حضرت دوست

     عرض سلام و ادب و احترام


     کمتر کسی که برنامه های حقیقی یا طنزهای ساخته شده از "باب راس" رو ندیده باشه .. «ویکی پدیا» میگه : اسم اصلیش "رابرت نورمن راس" هست و مدت دوازده سال برنامه تلویزیونی "لذت نقاشی" رو اجرا کرده ؛ متولد آمریکاست و بعد از ده سال کار در نیروی هوایی آمریکا، به نقاشی پرداخته و سبک نقاشی رنگ خیس روی خیس رو ارایه کرده است . اینا رو گفتم که ناگفته از دنیا نرم !..


 و اما بعد ...

     چند شب پیش به صورت کاملاً اتفاقی در حال احوالپرسی از کنترل بودم که تلویزیون روشن شد و کاملاً اتفاقی تر در بین برنامه های بی محتوای تلویزیونی میگشتم که سوزنم روی این بابا گیر کرد (!) هر چند بیشتر پشتش به دوربین بود اما دیدن شوقی که در حرکات و بیان جملاتش موج میزد، خیلی برام جالب بود .. راستش از اینکه میدیدم، تا چه حدی داره از لحظه لحظه کشیدن نقاشیش لذت میبره و با چه ذوقی خط انداختن کاردک رو روی بوم تفسیر میکنه ، به حالش غبطه خوردم (!) "لذت نقاشی" بعد از چند دقیقه تموم شد اما لذت دیدن کسی که یاد گرفته بود چطور باید از لحظات زندگیش (همون لحظاتی که بقول سایه روشن : «لحظه لحظه زندگیمون معجزه است..») لذت ببره، روی دلم موند . وقتی داشت تیتراژ پایانیش پخش میشد به خانمم گفتم : "حس میکنم لذتی که این بنده خدا از کشیدن این نقاشیش برد، من در کل زندگیم نبردم !..." و واقعاً چه افسوسی بالاتر از این میتونه وجود داشته باشه ؟!

     انصافاً "وَفِی الْأَرْضِ آَیَاتٌ لِلْمُوقِنِینَ (ذاریات-20)" حقه .. و به نظر من هر چیزی آیه ایست (!) برای امتحان بیاین به این سه جمله باب، یک فرد آمریکایی که یه دهه از زندگیش رو در نیروی هوایی سپری کرده، چند دقیقه ای فکر کنین و ببینین واقعاً میشه وجود آیات الهی رو حتی در کلمات ایشون، منکر شد ؟!

1- اینجا چندتا بوته کوچولو دارن زندگی میکنن .. (چقدر در زندگی مون به فکر خلق کردن چیزی ، ایجاد کردن فرصتی و ... در کل آفرینش هستیم ؟!)

2- من نقاشی رو برای فروختن نمیکشم .. (چقدر به فکر دلمون هستیم و براش وقت میذاریم؟!)

3- امیدوارم نقاشی خوبی داشته باشین .. (چقدر برای زندگی مون ارزش قائلیم و سعی میکنیم به نحوی لذت بخش ازش بهره مند بشیم؟!)

پ.ن :
کار به کسی ندارم .. من به شخصه اقرار میکنم که آدم بی عرضه ای هستم (!) چون یاد ندارم، چطور باید زندگی کنم که ازش لذت ببرم ..

شاد باشید و شادی آفرین
و من ا... توفیق
علی مددی
یا حق

نظرات 3 + ارسال نظر
محدثه پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 02:15 ب.ظ http://www.sayeeroshan.blogsky.com

سلام
نگاه قشنگی بود اگه همیشه اینطور دقیق به اطرافمون نگاه کنیم آیات خدا رو قطعا به خوبی می بینیم، مرسی
به گمونم باب راس 52 نکته برای شادمانی و بهره وری کامل خونده بوده...

علیک سلام
نگاه کردم به مسائل با زاویه ای متفاوت رو کلا دوست دارم ..

عجب .. ما اومدیم جلوی خود شیفتگی فرح رو بگیریم .. شما هم بـــلـــه

عاشق کوهستان چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 06:53 ب.ظ http://http:/mountain.persianblog.ir

سلام

علیک سلام

فرح چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 06:17 ب.ظ http://shabshekar.persianblog.ir/

هنر بزرگی هست لذت بردن از لحضه لحظه های زندگی و هنر مند قابلی رو می طلبه . کار سختی نیست ولی سخت میگیریم ما خیلی وقت ها
میشه ساده دید و ساده لذت برد و ساده هم تعریف کرد بس که وول خوردیم لای کلمات و جملات کلیشه ای لحظه ها رو باختیم به همین سادگی . حیف

کاملا موافقم .. خوب زیستن یک هنره که متاسفانه داره کم کم تبدیل میشه به بکش تا زنده بمانی (!) آدم های کمی رو دیدم که هنرمندانه زندگی میکنن و به نظرم اونایی هم که این هنر رو دارن تا حد زیادیش فطریست و برگرفته از ذات شونه تا اینکه کسی از این جامعه و جماعت هزار و یک رنگ آموخته باشه !!

من یکی که فی نفسه کلا بدآموزی دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد