نیمکت تنهایی من، تو و او
نیمکت تنهایی من، تو و او

نیمکت تنهایی من، تو و او

تو و خداوند ، نه تو و مردم

به نام حضرت دوست

     سلام و عرض ادب و احترام

***
مردم اغلب بی انصاف ٬ بی منطق و خود محورند ٬ ولی آنان را ببخش .
اگر مهربان باشی تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند ٬ ولی مهربان باش .
اگر موفق باشی دوستان دروغین ودشمنان حقیقی خواهی یافت ٬ ولی موفق باش .
اگر شریف و درستکار باشی فریبت می دهند ٬ ولی شریف و درستکار باش .
آنچه را در طول سالیان سال بنا نهاده ای شاید یک شبه ویران کنند ٬ ولی سازنده باش .
اگر به شادمانی و آرامش دست یابی حسادت می کنند ٬ ولی شادمان باش .
نیکی های درونت را فراموش می کنند ٬ ولی نیکوکار باش .

بهترین های خود را به دنیا ببخش ، حتی اگر هیچ گاه کافی نباشد .
و در نهایت می بینی هر آنچه هست همواره میان تو و خداوند است نه میان تو و مردم !

«دکتر علی شریعتی / دفترهای سبز»
(چند شب پیش این مطلب رو در یک وبلاگ دیدم اما متاسفانه آدرسش رو به خاطرنمیارم ..)
***

   با آرزوی قبولی طاعات و عبادات کلیه دوستان و امید به اینکه حقیر رو هم بی نصیب نگذاشته باشن ؛ بریم سر وقت مطلبی که همین چند دقیقه پیش در بین اخبار یاهو ، نظرم رو به خودش جلب کرد ..

"Stephen Hawking changes his view on God"
The astrophysicist's new comments show he's changed some of his views on religion and science.

   هر چند که از زبان انگلیسی چیز زیادی بارم نیست اما با دیدن نام «استیون هاوکینگ» و مطالبی که تا به امروز ازش شنیده بودم و همچنین تیتر جنجالی این خبر ، به نظرم رسید که بد نباشه زحمت خوندن این مقاله رو به خودم بدم !.. (البته با تشکر از سازندگان "Babylon" )



"God did not create the universe, says Hawking"
God did not create the universe and the "Big Bang" was an inevitable consequence of the laws of physics, the eminent British theoretical physicist Stephen Hawking argues in a new book.

   از نظر ترجمه که کلا شرمندم (جیگرتون دربیاد خودتون ترجمه کنید ! والاااا...) البته جملاتش اصلا پیچیده نیست و محض اطلاع دوستانی که دیگه زیادی خجسته تشریف دارن (!) باید عرض کنم که جناب هاوکینگ افاضه فرمودند و گویا در کتاب جدیدشون رسما وجود خدا رو منکر و زحمت ساخت جهان رو به گردن بیگ بنگ بنده خدا انداختن !


   توضیحات اضافه در اصل مقاله وجود داره که آدرسش رو برات میذارم . هر چند اولش کمی جا خوردم و با خودم گفتم که آخه چرا آدمی با این شهرت و با چنین ضریب هوشی فوق العاده ای باید چنین اشتباه فاحشی رو مرتکب بشه اما بعدش به این نتیجه رسیدم که خب کافر ، کافرست دیگه .. مشهور و باهوش بردار هم نیست (!) اما اون چه که باعث شد به این مطلب بپردازم ، بیشتر نحوه برخورد کسانی بود که برای این مقاله نظر داده بودند .. با همون ترجمه چند کلمه درمیونم فهمیدم که اکثریت قریب به اتفاق خوانندگان این خبر با هر ملیت و نژادی که بودند ، نظریه هاوکینگ بزرگ‌ ترین فیزیک‌ دانان نظری معاصر رو به سخره گرفتند و سعی در ارشاد اون داشتند (!) و این یعنی ... هنوز وجدان بشر بیداره و جایی برای امیدواری وجود داره !!

پ.ن :
   من در همین جا از پدرم علی (ع) عذر خواهی میکنم ، چرا که در پست قبلیم جاهلانه عشقش رو به عنوان بزرگ ترین غمش برشمردم .. اما امروز معتقدم که اگه تنها دلیل مقاومت سی ساله پدرم با ظلم زمان پس از ماجرای ریسمان و درب و دیوار رو عشقش به مامان فاطمه (س) ندونیم ، قطعا بزرگ ترینش همین خواهد بود .. پدر ، از عمق وجودم بهت عشق میورزم چون تو خسته ترین عاشق هستی بوده و هستی !..

***
عشق یعنی دل سپردن در الست
از می وصل الهی مست مست ...
***

شاد باشید و شادی آفرین
یا حق
نظرات 4 + ارسال نظر
مونا جمعه 12 شهریور 1389 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام
کاری به این آقا و نظرش ندارم ..راستشو بخوای اصلا برام مهم نیست !!
اما به این ایمان دارم که دنیای بی خدا خیلی ترسناکتر از اون چیزیه که بتونی تصور و تحملش کنی .. انقدر که خیالش هم زانوهای آدم رو میلرزونه ! حتی اگه همه ی عالم بیان و دلیل و منطق بردارن که نیست و چشمی ما رو نمیبینه من ترجیح میدم محض آرامش خودمم که شده دلم رو بند کنم به این که خدایی هست ... شاهد و قادر و ناظر و عالم و ... علیم بذات صدور !

پ.ن : " پدر ، از عمق وجودم بهت عشق میورزم چون تو خسته ترین عاشق هستی بوده و هستی !.."

....کی بود معشوق از یارش جدا ؟! ....

یاعلی

سلام آبجی

این جملات تو من رو یاد کتاب معارف اسلامی ترم یک انداخت (!) همون جاهایی که نوشته بود طبق مدارک به دست آمده از سنگ نوشته های حکاکی شده بر دیوارهای غار ٬‌ انسان از بدو خلقت همواره چیزی را به عنوان پروردگار خود میستوده و این یعنی ... انسان های ذاتا پرستشگرند .

حالا به نظرت ٬ ستوده ای برتر از رب المشارق و المغارب وجود خواهد داشت !!

آفرین بر تو باد ..
یا حق

yaser جمعه 12 شهریور 1389 ساعت 06:08 ب.ظ http://yascms.ir

[گل]
از سایت ما دیدن کنید
sitesaz.edo.ir
[عینک]

...

منتظر جمعه 12 شهریور 1389 ساعت 05:55 ب.ظ http://www.forosh-majazi.mihanblog.com/

خفن ترین و زیباترین چیزها.....
بدووووووووووووووووووووو دیر شد
منتظرتم[گل]

...

گالری عکس بازیگران سینما جمعه 12 شهریور 1389 ساعت 04:40 ب.ظ http://www.parspic.ir

سلام
وبلاگ خوبی داری
به من هم سر بزن
-------------------
گالری عکس بازیگران سینما
www.parspic.ir

...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد